laupäev, oktoober 07, 2006

Parun ja paruness Klum



Heidi vanemad on parun Christian ja paruness Alexandra Klum. Parunist isa kipub tütrekest liigagi hoidma, parunessist ema muretseb väliselt eelkõige pere hea nime pärast. Peamine elukoht ja valdused asuvad Saarmeni lähistel, samuti on olemas linnakodu Saarmenis. Brechlenisse saabusid koos Heidi vennaga mõni päev peale Suurt Tindivihma, kuna parun, suutmata tindivihma olemasolu uskuda, arvas, et Heidi ja Alfred Brechlenis pulmi ette valmistavad.

Parun: "Oot, pidage nüüd hoogu noored..." ütleb parun
Heidi: Heidi vaatab suurte süütute silmadega isale otsa. "Kas midagi on pahasti, isa?"
Parun: "Ootame ikka teised ka ära, enne kui tähistame.." osutab ta trepi poole kust kõnnivad alla Jacob, Johanna ja Johann
Heidi: Heidi on veidi segaduses nüüd. "Tähistame?"
Parun: "See on ju ilmselge..." naeratab parun
Heidi: Heidi küll aru ei saa mis asi siin ilmselge on...
Parun: "Kõigepealt on Brechleni poolt kihluse asjus väga pikk vaikus.. Siis palub Heidi minna luba nõbu juurde, kellega ta pole minu teada väga ammu suhelnud... Ning kui ta siia kohale on saanud, siis saadab ta mulle kõige murettekitavama kirja mida üks tütar saab saata... Ning ei maini, et ma võiks ise kohale tulla," muigab parun, "Teid võrukaelu..." kõik kuulavad karismaatilist parunit pea ammulisui... "Kuid teie suueks pettumuseks pean ma ütlema, et mulle on mu elu jooksul liiga palju üllatuspidusid tehtud, et mitte kõige ilmselgemaid märke ära tabada..." ütleb ta säravalt.. "Kuigi... üllatupulm ühele vanematepoolele on ka mulle midagi uut... Kuid ärge arvakegi, et ma tahan ise selle korraldamisest kõrvale hoiduda.. Mis siis, et üllatus..." niisutab ta keelega huuli.. "Niisiis... Millise kuupäeva te paika panite?" vaatab ta Jacobi otsa
DM: toas on hiirvaikus..
Heidi: Heidi vaatab väga jahmunult Alfredile otsa
Alfred: "Me polegi veel jõudnud väga palju paika panna. Kuupäeva veel kõige vähem."
Alfred: "Aga minu ettepanek oli, et pulmad toimuksid Saarmenis"
Heidi: Heidi minestab

***

Parun: "Heidi, kullake," laiutab parun käsi, "Ole nüüd hea ja seleta sellele härrale, et sa ju ei lubanud täna..." *mõttepaus*, vaatab punakuuele otsa, "kuhukohta?"
Punakuub: "Kindlusvanglasse."
Parun punakuuele: "Just."
ja Heidile edasi: "...sinnasamusesse minna."
Heidi: "Laatsaretti appi?" küsib Heidi süütult
DM: näed, et Jacob kõnnib vaikselt ümisedes söögituppa tagasi, kust tuleb Alexatndra
Parun: "Misasja?" üllatub parun
Parun: "Kas sa tahad öelda, et see vastab tõele?"
Heidi: "Isa, aga sa oled ise räkinud sellest kuidas linnavalve on tähtis ja neid peab võimaluse korral alati toetama. Miks see siis nii halb on kui ma vabatahtlikuna üheks päevaks appi luban ennast?" küsib Heidi üsna imestunult
Parun: Parun neelatab ja kogub ennast hetke.
Heidi: "Alfredil on kogu aeg kiire olnud, nii et ma otsisin endale tegevust lihtsalt"
Parun: "Tähendab, kudias sa meile seda ei maininud? Ja niiviisi enne pulmi."
Heidi: "Aga te ei jätnud mulle ju üldse aega rääkida midagi. Selle suure sagina sees ei tulnud kohe meelde ka..." nii veidi süüdlaslikul ilmel suurte kutsikasilmadega
Parun: "Suur sagin, suur sagin..." kratsib parun kukalt.
Parun: "On see siit kaugel?"
Parun: "See laatsaret?"
Parun: viimased küsimused olid pigem punakuuele suunatud
Punakuub: "Mitte eriti," ütleb too.
Parun: "Kauaks sa sinna jääda kavatsed?" küsib isa
Heidi: "Ma ei tea kui pikalt vaja on..." ütleb heidi kuidagi ebalevalt
Parun: "No olgu, väga hea. Siis ma tulen sinuga kaasa ja uurin ametivõimudelt mis siis täpsmalt meie linnavalvega juhtus ja kas ma midagi selles suhtes ette võtta saan," ütleb parun veiniklaasi tühjaks rüübates, ning paneb selle kaminasimsile.
Heidi: Heidi vaatab väga abiotsivalt punakuue poole
Parun: Parun plaksutab käsi ja käseb tõlla valmis panna.
Parun: ja Gregori kamandab ka kaasa.
Heidi: Heidi vaatab väga paluvalt punakuue poole
Heidi: // Heidi teeb varsti enesetapu
Paruness: Alexanda tundub selle kõige peale üsna pahviks löödud, aga tiba veinine parun läheb annab talle matsuga musi, mis paneb ema punastama (ikkagi võõraste ees.)
Heidi: "Isa, aga Elise? ja tädi?"
Punakuub: Punakuub kehitab õlgu. Mis ta peab takistama kui vintis rikkuril tuleb mõte ühiskonnale kasulik olla või?
Parun: "Noo ilma sinuta oleks ju imelik minna... Niisiis kõigeoealt käime vangis ära."
Paruness: "Vangis..." ahhetab Alexandra
Heidi: "Aga ma pidin sinna appi jääma ju. Ega ma korraks ei lähe."
Parun: "Hm, no vaatame kuidas lood kulgevad. Külaskäigust Annale me ju ette teatanud ei olnud."
Heidi: "Aga Elise paranemiseks on igapäevane külastamine väga tähtis."
Parun: "Aga sa ju ometi arvestasid sellega, kui end laatsaretti appi lubasid?"
Heidi: "Jah, kuid ma ei arvestanud hobuselt kukkumisega ja peapõrutusega, eksole?"
Heidi: "Ma ei maga tavaliselt nii kaua ju, ma arvestasin, et jõuan hommikul enne Elise juures ära käia."
Parun: "No aga inimene saadeti ju spetsiaalselt järele... Elise juures jõuame hiljem ka ära käia. Ning kui tõesti midagi selle vaese korravalvuriga juhtus, siis peame ju tema nagunii maagide gildi sõitma"
Parun: "Ning nagu ma alati olen öelnud -- linnavalve on tähtis ja neid peab võimaluse korral alati toetama."
Heidi: Heidi noogutab abitult

***

Parun: "Tere päevast, Alfred," rõhutab ta nime, "Ah, et selliseid possmehepidusid mu väimeespoeg peabki?" surub ta läbi hammaste
Heidi: Heidi limpsav katki hammustatud huulelt verd...
DM: Ulla ei saa nüüd küll päris hästi aru, mis toimub, kuid hõikab siiski ühe lisaõe endale appi.
Heidi: "Alfred?" küsib Heidi võimalikult üllatunud häälega...
Alfred: "Tere sullegi"
Heidi: ...
DM: naeratad ka? :D
Alfred: Mina?
Heidi: kes siis veel? :P
Alfred: Ilmselt pole seda näha, niiet mitte
DM: Heidi tõuseb püsti sealt?
Heidi: mhmh...
Heidi: ja pöördub Alfredi poole
Heidi: mitte eriti heakskiitva pilguga...
DM: teine õde siis kiirustab üle võtma ka küsib mis juhtus. Ulla kehitab õlgu.
Parun: Parun takseerib paarikest kordamööda pika pilguga...
Heidi: Heidi naeratab õdede poole "peretüli..."
Heidi: ja saadab siis Alfredile uue hävitava pilgu
Alfred: "Tulite mind vaatama?"
Parun: "Kas sa, noormees, et tahaks mulle seletada MIDA sa teed kaks päeva enne pulmi RÕVDALT ülespekstud näoga KINDLUSVANGLA LAATSARETIS, nii et su oma kodusedki sellest ei tea!?"

***

Parun: "Kas sa kujutad ette mis siis saab, kui me läheme ja ütleme emale, et kihlus katkestati ning me jätsime su ÜKSI KINDLUSVANGLASSE!?"
Khalid: "Asi on praegu lihtne. Heidi peab minema Rosswaldiga rääkima ja siis võib minna"
Heidi: "Öelge, et ma jäin uurima kui kauaks Alfred siia jääma peab..."
Heidi: "Ma olen kindel, et ema rahuneb selle peale"
Khalid: "Seda sa ju põhimõtteliselt ütlesid mulle "
Heidi: "Põhimõtteliselt seda jah," naeratan Khalidile
Parun: "Kas sa usud, et Alexandra näeks sinu sellisel hetkel siiajätmisel mingit mõistlikku põhjendust isegi kui selline olemas oleks?"
Khalid: "Kui see tehtud saab ta ema juurde minna ja seal edasi rääkida mitte kindlusevanglas kus supid jahtuvad ,et teie muresi kuulata "
Heidi: "Tänan, Khalid" naeratan
Parun: "Ja mis seal enam vahet on kui kaua see Alfred kuhu jääb?"
Parun: "Alfred on tema kõiki tegusid arvestades kõige õigemas kohas kus ta olla saab, ning mida kauem ta siin on seda parem."
Heidi: "Ja ma olen kindel, et ema näeb seda asja samamoodi. Sellepärast ma arvangi, et see teadmine teda rahustaks."

***

Heidi: Hingab sügavalt sisse ja teatab, et tal on vaja rääkida
Parun: "Mis mureks, pisike?"
Heidi: "Mureks ma seda päris ei nimetaks. Vähemalt mitte minu omaks..." mõtleb hetke ja alustab uuesti. "Vaadake, Sarienne on oma vanematega tülli läinud. Ja muretseb nüüd, kas Te olete nõus temaga kokku saama üldse."
Vanemad: "Tülli?" imestavad mõlemad
Heidi: "Vanemad olid ilma tema teadmata talle kihlust organiseerinud. Ta sai pahaseks..."
Parun: "Ahnii.."
Heidi: Heidi noogutab
Parun: "Mõni ime, et pahakseks sai.." ütleb isa..
Paruness: "Kellega siis?" uurib ema
Heidi: "Sarienne'i sõnul mingi veiniistandusega seotud. Wurtzwasser"
Paruness: ema kehitab õlgu.
Parun: "Aga muidugi oleme me teda nõus vastu võtma," ütleb isa, "millest selline küsimus."
Heidi: "Noh küsimus tekkis sellest, et... esimese pahameelehooga oli Sarienne läks ja lõikas enda juuksed lühikeseks..."
Paruness: Ema teeb üllatava grimassi.
Heidi: ja isa?
Parun: Isa kergitab ka kulme, aga emat šokeerib selline asi rohkem
Parun: "No need kasvavad ju tagasi.." ütleb isa siis
Heidi: "Ja siis üks asi veel..."
Vanemad: sul on nende tähelepanu
Heidi: "Ta sai ikka väga pahaseks..."
Heidi: "Tähendab... Ta on endale ise mehe otsinud... ja jooksis peale seda tindisadu kodust ära..."
Parun: "Oh.." ütleb isa
Paruness: "See küll tagasi ei kasva..." ütleb ema siis isa poole vaadates